Hírek
2017. Május 23.
Gyereknap az óvodában!2017. 05. 26-án vidám, játékos délelőttre várjuk óvodásainkat...
Programjaink:
- 09.00 - 10.15 ügyességi feladatok a rendőrség szervezésében
- 10.15 - 10.30 fagyizás
- 10-30 - 10.50 az óvónénik dramatizálása
Májusfa kitáncolás
- 10.50 - 11.45 barkács-műhelyek
A délelőtt során arcfestés és csillámtetoválás!
2017. Április 23. Óvodai Beíratás
2017. Február 26. Ovi-Hívogató!

Fiúkat vagy lányokat nehezebb-e nevelni?

A fúk és a lányok nevelése egyformán nehéz, de eltérő módon. Minden gyerek természetesen egyéniség. Velük született személyiségük alakítja az életüket. Környezetük, beleértve szüleiket, szintén szerepet játszik: különbségek vannak abban, hogy a szülők hogyan kezelik a fiúkat és a lányokat, a szülők hajlamosak arra, hogy a lányokkal halkabban beszéljenek, a fiúkat pedig feldobják a levegőbe.

A két nem agyi fejlődése eltérő, ez befolyásolja viselkedésüket. A szülők azért nevelik őket másképpen, mert a lányok és fiúk annyira mások születésüktől fogva, agyuk nem egyformán van drótozva.

Melyiket nehezebb nevelni? Sok függ attól, milyen szempontból, és mikor.

A fiúk miért nem figyelnek oda? Kiderült, hogy hallásuk nem olyan jó, mint a lányoké, és később, ahogy a gyerekek nőnek, ez a különbség csak fokozódik,. A lányok hallása érzékenyebb abban a frekvencia skálában, ami a beszéd szempontjából fontos, és agyuk beszédközpontjai gyorsabban fejlődnek. Ennek megfelelően, egy lány jobban válaszol például a dicséretre, vagy a figyelmeztetésekre, például, hogy ezt ne csináld” vagy „Mondd el szavakkal”.

A fiúk inkább fegyelmezetlenek és szükség lehet arrra, hogy a szülő büntetésból kiültesse őt egy székbe. Kevebbet beszélnek és lobbanékonyabbak, ez különösen nyilvánvaló totyogó korban és az iskola előtti években.

Ezek a fejlődési különbségek hozzájárulnak ahhoz, hogy normális viselkedésüket problematikusnak tekintsék, mondja egyre több szakember. Ötször annyi fiúnál, mint lánynál diagnosztizálnak viselkedészavart (bipoláris rendellenesség, hiperaktivitás, figyelemhiány-zavar, idegrendszeri integrációs zavar, és ellenkező-kihívó zavar). Néhány gyerek - leginkább fiúk -, egyszerűen a normális határára esik. Nekik több lehetőségre van szükségük ahhoz, hogy energiájukat és agresszív ösztöneiket kiéljék, ugyanakkor szigorúbban meg kell húzni a határokat is.

A fiúk általában féktelenebbek és agresszívebbek - mondják a szakértők -, a kockázat örömet okoz nekik. Sok szülő szerint vagy jobban szemmel kell tartaniuk a fiúkat, vagy több kötszert kell használniuk.

De ha hagyják, hogy a gyerekek felfedezzék a világot néhány horzsolás és seb árán, fejlődik jellemük, önbizalmuk, rugalmasságuk, és önállóságuk. A fiúkat, akik természetüknél fogva kockázatvállalók, szükséges lehet arra bíztatni, hogy lassítsanak egy kicsit, a lányoknak pedig arra van szükségük, hogy biztassák őket, vállaljanak több kockázatot. Keressen a lányos szülő lehetőségeket arra, hogy leugorjon a gyerek egy falról, ússzon a mélyvízben, vagy próbálja ki a nagyobb csúszdát.

A kislányok születésüktől fogva jobban érdeklődnek a színek és formák, az emberi arc iránt, míg a kisfiúk inkább a mozgáshoz vonzódnak.

Ezek a különbségek jelentkeznek abban is, amit a gyerekek rajzolnak: A lányok inkább színárnyalatokat használnak, míg a fiúk inkább kéket, feketét és ezüstöt, képeiken járművek ütköznek és háborúznak.

Röviden: a lányok emberközpontúak, fiúk cselekvés központúak. A lányok jobban értelmezik a nem szóbeli jeleket, mint például az arckifejezés és a hang tónusa. A fiúk nem csupán később tanulnak meg beszélni, mint a lányok, hanem szókincsük is korlátozottabb és nehezebben fejezik ki érzelmeket is.

Amíg a legtöbb lány megosztja az érzéseiket és elmeséli az események részleteit, a fiúk nem látják be, ennek fontosságát. Kérdezgetni kell őket: „És akkor mi történt?” vagy „Mit mondott, miután te azt mondtad?

A lányok 8 éves kora körül a dolgok nehezebbé válhatnak: Az ügyes kommunikációs készség hátránya, hogy a lányok erre túl sok energiát fordítanak: ki haragszik kire, ki mondott mit és miért, és a többi. Már amikor a kislány még totyogó korban van, a szülőnek meg kell alapozni a nyílt kommunikációt, hogy a gyerek megtanulja, bármikor kérhet tanácsot.

Az egészséges önértékelés kialakulása minden gyerek szempontjából fontos. De miután a lányok engedelmesebbek és emberközpontúak, kevésbé magabiztosak és bizonytalanabbak a fiúknál, mondják a kutatók.

A kulturális nyomás, hogy először mások szükségleteit vegyék előre, figyelmen kívül hagyják saját megérzéseiket, és ne kérdezzenek, mindig ártott a lányoknak. Annak ellenére, hogy a lányok élvezik azt a pozitív figyelmet és megbecsülést, amit a mások kedvében járás okoz, minél inkább háttérbe szorítják saját szükségleteiket és kívánságaikat, hogy másoknak tetsszenek, annál gyengébb lesz saját önbecsülésük is.

A segítőkészség és a másokról gondoskodás fontos erények. Ez a hajlam a lányokat képessé tesz arra, hogy feltárják és megerősítsék saját belső tulajdonságaikat és új dolgok kipróbálására ösztönözzék őket.

A testkép az önbecsülés fontos része, és bár természetesen a testkép rendellenes működése fiúknál és férfiaknál is előfordul, ez jórészt női kérdés marad. A test természetes gömbölyödése, mely a serdülőkorban bekövetkezik, összeütközésbe kerül azzal a természetellenes karcsúsággal, amit a lányok maguk körül látnak a médiában.

Jó, ha a mama tudatában van annak, milyen üzenetet közvetít lánya felé a saját testéről, diétájáról, edzéséről. Gyakran a lányok negatív testképe közvetlenül onnan ered, hogy anyjuk kritikusan a tükörbe néz és panaszkodik. A sport fejleszti a lányok önbizalmát és egészséges testképüket is.

A fiúk és modern oktatás nem idillikus párosítás. A korai éveikben a legtöbb fiú figyelemben elmarad a lányoktól, önfegyelem, nyelvi kézség és kézügyesség dolgában.

Egy terület, ahol a lányok jól kevésbé szerepelnek az iskolában, a térbeli ismeretek, mint például a geometria. A lányok talán agyuk más részét használják a térbeli ismeretekre.